Cykler

Cykler kan både bruges som motionsredskab, men også som et transportmiddel. Da de fleste bruger deres cykler til, at komme fra A til B, er det vigtigt, at den er 100 % i orden. Cykler fås i forskellige størrelser, farver og prislejer, alt efter hvad kundens behov er. Der er alt fra billige ”begyndercykler”, til den lidt dyrere slags, til cykelentusiasterne. Skal du køre på grusvej, være med i et cykelløb, bykørsel eller måske have en cykel med hjælpemotor? Der er masser af muligheder for, at finde lige den type, der passer til netop dit behov. Cykler kan også enyttes ed aktiv ferie, hvor hele familien samles.

Cykler

Forestil dig, at du kører ubesværet ad af en stille landevej. Skove, marker og huse glider forbi, mens du mærker vinden ruske i dit hår. Du træder lidt ekstra i pedalerne, men til trods for den relative høje hastighed føler du ikke, at det koster nævneværdige kræfter. Dine venner og bekendte cykler med dig, de hyggesnakker og nyder virkelig at motionere med dem – landskabet på to hjul er prangende i dine øjne.

Det er disse oplevelser og følelser, der får rigtig mange mennesker til at vælge cyklen som det absolutte bedste redskab til at motionere. Det at cykle er en uhyre simpel aktivitet – der kræves ikke det store. Du sætter dig i sadlen og begynder at trampe i pedalerne, og over bakker det går.

Cykling er et meget effektivt middel mod en bedre kondition, da pulsen som regel er relativ høj under det meste af en cykeltur. En af de absolut bedste træningsteknikker for cykelryttere er interval træning, hvor pulsen bliver udfordret på forskellige niveauer. Intervaltræning fungerer således, at dit pulsniveau hele tiden ændrer status. Fx cykler du to km med en moderat puls, hvorefter du sætter tempoet op den næste kilometer med en høj puls. Sådan skifter du mellem henholdsvis høj og lav puls. Dette vil give dig en bedre kondition samt øge din udholdenhed.

Hvis du fx dyrker meget fodbold, håndbold, løb osv. kan cykling være en god metode at udfordre dig selv lidt anderledes på. Når du cykler bruger du en masse muskler, som du aldrig ville have brugt under en fodboldkamp fx. Derfor kan cykling bidrage positivt til din krops muskulatur og generelle form.

Når man er cyklist, er indstillingen af cyklen altafgørende. En forkert indstilling af fx styr og saddel kan give dig langvarige knæskader, hvilket jo ikke er meningen med cykelsporten. Sørg for at indstille cyklen rigtig og nyd naturen på din cykeltur – oplevelsen gør det værd at leve.

Læs udvidet Cykler køberåd.

Flere produkter under denne reklame

Pris

Type ?

Landevejscykel type

Målgruppe

El cykel

Udstyr

Hjulstørrelse

Stelstørrelse

Suspension

Gear

Stel materiale

Bremser

Modelår

Mærke

Forhandler

Sider: 1 2 3 4 5    

Total antal sider: 1354