
Kuffert
I vores test af kufferter har vi undersøgt flere nye modeller, som alle udmærker sig ved at være af høj kvalitet. Vores valg af bedst i test bliver modellen Epic Phantom, en stilren kuffert med gode funktioner og gennemtænkt indretning, der er god til prisen. Til bedste lavprisvalg udnævner vi kufferten American Tourister, som med kulørt design, lav vægt og en meget konkurrencedygtig pris kan anbefales, hvis økonomien sætter grænser. Den bedste kabinetaske er stadig Samsonite Short-Lite, og vi har også udpeget en vinder i kategorien bedste hårde kuffert, hvor Samsonite dominerer med modellen S'Cure DLX, en smart og sikker lås og særdeles høj holdbarhed på den udvendige skal. Fælles for disse testvindende kufferter er en høj kvalitet, godt materialevalg og i de fleste tilfælde en lav vægt – så man kan have mere bagage med. En kuffert skal kunne tåle hårdhændet behandling af lufthavnspersonalet, og derfor bør man stille høje kvalitetskrav. Det er på langt sigt en dårlig investering at købe en billig udsalgskuffert, da kvalitet og holdbarhed koster penge. Hvis mærkekufferten alligevel går i stykker, har producenterne ofte meget fordelagtige forsikringer og hjælper med reservedele. Derfor har vi kun medtaget mærkevarer i denne test.
Produkter i testen
Specifikationer
Beskrivelse
Det svenske kuffertfirma Epic er kendt for at være i forkant med lette, innovative materialer, og vi havde ekstremt høje forventninger inden testen af den nye model, Phantom. Vi blev ikke skuffede. Den udvendige skal er formstøbt af fleksibelt polypropylen i unibody-design med forstærkede hjørner, der gør kufferten ekstra robust over for slag og ublid bagagehåndtering. Epic er så sikre på kvaliteten, at de har markedets længste garanti. Hvis kufferten på nogen måde går i stykker inden 7 år efter købet, udskifter Epic de defekte dele eller giver en helt ny kuffert, også selvom det er flyselskabets fejl. Phantom har fire enkelthjul med, som ruller godt og stille, og kufferten er også let at manøvrere, når den er tungt pakket. Trækhåndtaget har kun en enkelt stang, men virker alligevel stabilt.
Lynlåsen på Epic Phantom er tætnet for at holde vand ude, men det gør den også en smule træg. På indersiden er både låg og bund beklædt. Den ene side har en mellemplade, der lukkes med lynlås, og i pladen er der to praktiske netlommer. Den anden side har remme med forstærkede dele af tekstil, så tøj og andre ting i bagagen rent faktisk holdes på plads. Vi synes bedre om denne løsning end de klassiske krydsremme. De større Phantom-modeller har betræk, der kan tages helt af og vaskes. Epic Phantom er fra ende til anden en meget prisgunstig kuffert i alle tre størrelser, fra Ryanair-kabinetaske til kæmpen på 95 liter. At kufferten desuden tåler slag, er superlet og har markedets bedste garanti, gør den til vores valg som bedst i test.
Udvalgte priser:
Specifikationer
Beskrivelse
Samsonite Uplite er en videreudvikling af den populære kabinetaske Samsonite Short-lite. De bedste egenskaber er bevaret, for eksempel letrullende, integrerede hjul, vandafvisende kvalitetsnylon og langt teleskophåndtag. Kufferten er superlet, og de udvendige mål på 40 x 20 x 55 cm gør, at tasken er godkendt som håndbagage selv hos lavprisflyselskaberne. Pakkevolumenet er virkelig enormt i forhold til kuffertens udvendige mål og vægt. Det er ikke delt på midten, så hvis man vil have vasketøj eller anden bagage for sig, må man gøre det i poser. Det kan nogle mene er en ulempe, men vi belønner volumen. Faktisk har Uplite det bedste vægt/volumen-forhold af alle de kabinetasker, vi har testet.
Indretningen er god med lavt fastgjorte spændebånd og to lommer. Yderrummet fylder hele kuffertens bredde og har plads til aviser og en 13-tommers computer. På den ene kortside er der desuden en mindre lomme med plads til flybilletter eller en paperback. På den anden kortside er der et håndtag, hvilket gør det lettere at løfte tasken ved sikkerhedskontrollen eller op på et bord. Ved løft i bærehåndtaget på oversiden er tasken i perfekt balance. Garantierne er også udmærkede via Samsonites globale servicenetværk. Det rigtig gode vægt/-volumen-forhold kombineret med den attraktive pris gør denne kabinetaske til bedst i test.
Udvalgte priser:
Specifikationer
Beskrivelse
Epic fra Sverige er kendt for sine lette, flotte og innovative kufferter til gode priser. Den nye Epic HDX fås i flere størrelser, og modelprogrammet er gennemsyret af et funktionelt skandinavisk design, både indvendigt og udvendigt. Kabinekuffertens størrelse og vægt er perfekt tilpasset lavprisselskaber som Norwegian og Ryanair. Selv de større modeller har et bemærkelsesværdigt godt volumen/vægt-forhold. Det betyder, at du har plads til at pakke mere. Ydermaterialet er af slidstærkt og fleksibelt polykarbonat, der beskytter indholdet ved hårdhændet behandling. Selv efter længere tids brug ser den udvendige skal fin ud, der er kun nogle mindre ridser at se. Hjulene løber meget let, og vi har aldrig oplevet problemer med grus, der sætter sig fast.
Lynlås, indretning og bærehåndtag er også af gennemgående høj kvalitet. Lynlåsen er konstrueret til at modstå vand, men selve kæden er velkonstrueret, og det bliver ikke svært at åbne og lukke kufferten. Trækhåndtaget har to stænger og kan indstilles i fire forskellige længder. Bærehåndtaget er behageligt at holde i og giver sig lidt, når man løfter kufferten. Epic HDX er udstyret med TSA-lås. Indersiden er beklædt med stof. I bunden sidder der en krydsrem, der kan justeres i længden. Låget kan lukkes helt til og har en indbygget netlomme til opbevaring af småting. Epic HDX er god til prisen og meget holdbar. En kuffert, der bestemt er pengene værd.
Udvalgte priser:
Specifikationer
Beskrivelse
American Tourister er et af verdens ældste kuffertfirmaer og ejes nu af Samsonite. Modellen Bon Air er en kulørt, moderne kuffert, der giver meget funktion for pengene. Den udvendige skal er fremstillet af polypropylen, der er et let og fleksibelt materiale, der samtidig er meget robust. Selv efter uforsigtig bagagehåndtering i lufthavnen er overfladen fin på Bon Air. Trækhåndtaget er kraftigt og kan indstilles i to forskellige højder. De fire enkelthjul kan drejes 360 grader og ruller godt og stille. Kufferten har også fødder, så den kan stilles på langsiden. Den udvendige skal fås i mange flotte farver, hvilket får kufferten til at føles mere personlig. American Tourister er lykkedes godt med Bon Airs attraktive design.
Bon Airs inderside er beklædt med tekstil. Bunden har kun krydsremme, mens låget også har en mellemplade, der er udstyret med to netlommer, som lukkes med en lynlås. Krydsremmene er af fleksibelt gummimateriale og efterlader størstedelen af kufferten åben. Vi havde gerne set, at remmene kunne spændes, da de er for slappe til at holde indholdet på plads, når kufferten lukkes hurtigt. Vi havde også gerne set en lynlås med regnbeskyttelse. Dette er nogle af kuffertens få svagheder. Samlet set er American Tourister Bon Air dog meget god til prisen, og kufferten bliver en klar vinder i vores lavprisklasse.
Udvalgte priser:
Specifikationer
Beskrivelse
Samtidig med, at de bløde, fleksible kufferter tager større og større markedsandele, så har Samsonite sat ekstra kræfter ind i udviklingen af hårde kufferter. Med den nye model S'Cure sætter Samsonite en ny standard i kategorien. Kufferten emmer af kvalitet i alle detaljer, især den dyrere DLX-variant, der har en mere eksklusiv indretning, blandt andet med en mellemplade, der kan justeres i højden. Det gør det nemmere at organisere indretningen, hvis kufferten skal pakkes med flere personers tøj. DLX-kufferten har også en dragt-/vaskepose og et aftageligt rum til væsker. Modellen uden DLX i navnet har en enklere indretning, men er også god og funktionel.
Den udvendige skal på S'Cure er fremstillet af det patenterede, hårde materiale Flowlite og gør kufferten meget modstandsdygtig over for slag. I hjørnerne og på siden er skallen forstærket i to lag med en bindingsværkslignende konstruktion, som fordeler belastningen fra slag over flere punkter. Kufferten lukkes med tre kraftige, låsbare snapbeslag, og langs åbningen løber en gummieret liste, som principielt gør den fuldstændig vandtæt. Bærehåndtaget på de større modeller kan ikke give sig, men er behagelige at holde i, og på undersiden er der et ekstra håndtag. Trækhåndtaget kan justeres i fem forskellige indstillinger. Baghjulene er lidt større end forhjulene, de er alle dobbelthjul og roterer frit, som det er standard på premium-kufferter. Den hårde skal gør Samsonite S'Cure lidt tungere, men meget robust, og den er således et godt alternativ, hvis man ofte rejser langt.
Udvalgte priser:
Specifikationer
Beskrivelse
Det svenske mærke EPIC tager skidtet ind i kufferternes topklasse med den flotte, ultralette GTO-serie. Dette var indtil for nylig vores favoritkuffert, men så blev Titan Xenon lanceret og overtog tronen som testvinder. EPIC GTO Hexacore er dog stadigvæk en aldeles glimrende kuffert. Den hexagonmønstrede yderside er fremstillet af tre lag fleksibel polykarbonatplastic, hvilket gør kufferten både slagfast og let at rengøre. Teleskophåndtaget er meget stabilt, og det velplacerede silikonebelagte bærehåndtag gør kufferten perfekt balanceret ved løft på trapper. Indretningen er omfattende med mellemvæg, mange rum og effektive spændebånd. Kufferten ruller meget let med store kvalitetshjul fra Hinomoto i Japan. En utroligt prisgunstig kuffert.
Udvalgte priser:
Specifikationer
Beskrivelse
Varehuset Rustas udvalg af egne kuffertmodeller er relativt smalt, men styrken ligger i prisen. Normalprisen på kufferter i City-serien er et godt stykke under halvdelen sammenlignet med mange konkurrenter. Derudover har Rusta ofte kampagner, der presser prisen yderligere. Kufferten Rusta City fås i tre størrelser. En kabinetaske til 32 liter samt to større modeller med kapacitet til henholdsvis 59 og 89 liter bagage. Ydersiden består af ABS-plast i pangfarver, der er lette at opdage på bagagebåndet i lufthavnen. Plasticen er middelblød, men virker robust. Efter ublid bagagehåndtering er der tydelige skrabemærker og buler, men skaderne er kun kosmetiske. De fire hjul ruller godt både når man kører kufferten ved siden af, og når man trækker den efter sig. Rusta City føles velbalanceret, når man løfter den i et af de to bærehåndtag, der er placeret ved siden af trækhåndtaget foroven og på den ene langside. Håndtagene kan give sig lidt.
Trækhåndtaget kan justeres i to forskellige højder. En sjælden gang kan knappen drille, og det sker, at man kommer til at trykke på den, mens man trækker kufferten efter sig. Hvis man vil stille City ned på jorden, uden at den skraber mod underlaget, så er der fire kraftige fødder på den ene langside. Indvendigt er City beklædt med stof på begge sider. Den ene side har et låg, der lukkes med en lynlås. Den anden side har elastiske krydsremme. Ikke ligefrem nogen ekstravagant indretning, men det løser opgaven. Noget som derimod mangler, er en plasticlomme udvendigt til at sætte en adresseseddel i. Der er heller ikke nogen form for indbygget lås. Lynlåsen rundt om kufferten er nem at åbne og lukke, men mangler regnbeskyttelse. Ved nærmere eftersyn er det altså i de små detaljer, at Rusta City skiller sig ud fra de dyrere alternativer. Men i det store hele overrasker kvaliteten på niveau med mange konkurrerende kufferter i mellemsegmentet. Og hvorfor så ikke nøjes med at betale den halve pris for en Rusta City i stedet?
Udvalgte priser:
Specifikationer
Beskrivelse
Epic fra Sverige er kendt for sine lette, flotte og innovative kufferter til gode priser. Den nye Epic HDX fås i flere størrelser, og modelprogrammet er gennemsyret af et funktionelt skandinavisk design, både indvendigt og udvendigt. Kabinekuffertens størrelse og vægt er perfekt tilpasset lavprisselskaber som Norwegian og Ryanair. Selv de større modeller har et bemærkelsesværdigt godt volumen/vægt-forhold. Det betyder, at du har plads til at pakke mere. Ydermaterialet er af slidstærkt og fleksibelt polykarbonat, der beskytter indholdet ved hårdhændet behandling. Selv efter længere tids brug ser den udvendige skal fin ud, der er kun nogle mindre ridser at se. Hjulene løber meget let, og vi har aldrig oplevet problemer med grus, der sætter sig fast.
Lynlås, indretning og bærehåndtag er også af gennemgående høj kvalitet. Lynlåsen er konstrueret til at modstå vand, men selve kæden er velkonstrueret, og det bliver ikke svært at åbne og lukke kufferten. Trækhåndtaget har to stænger og kan indstilles i fire forskellige længder. Bærehåndtaget er behageligt at holde i og giver sig lidt, når man løfter kufferten. Epic HDX er udstyret med TSA-lås. Indersiden er beklædt med stof. I bunden sidder der en krydsrem, der kan justeres i længden. Låget kan lukkes helt til og har en indbygget netlomme til opbevaring af småting. Epic HDX er god til prisen og meget holdbar. En kuffert, der bestemt er pengene værd.
Specifikationer
Beskrivelse
Den luksuriøse Rimowa Salsa Air er en rigtig letvægter, og timingen kunne ikke være bedre, nu hvor stadig flere flyselskaber tager ekstra betaling for indchecket bagage og har en lav maksimumvægt for håndbagage. Den største taske, der er godkendt til at medbringe i kabinen, rummer 34 liter og vejer en lille smule over 2 kg, selvom producenten angiver 1,9 kg. Rimowa har altid haft markedets bedste hjul, og Salsa Air er ingen undtagelse. De fire hjul ruller lydløst og uden friktion, selv på grusveje, uden at stenene sætter sig fast i hjulkasserne. Teleskophåndtaget er stabilt og har et godt håndtag, og tasken er meget let at styre igennem selv smalle passager. Den er også godt afbalanceret, selvom du pakker kluntet, holder den sig i en ret vinkel, når du bærer på trapper. Polykarbonatkappen er fleksibel og har forstærkede hjørner, hvilket gør kufferten ekstremt modstandsdygtig over for slag og fald. Pakkevolumenet er bestemt i orden. Hvis man flyver ofte og gerne vil rejse let, samtidig med at tegnebogen kan holde til prisen, bliver man meget tilfreds med Rimowa Salsa Air.
Udvalgte priser:
Specifikationer
Beskrivelse
Samsonites prestisjemodell Cubelite er en oppdatering av bestselgeren Cosmolite og gir et blandet kvalitetsinntrykk. Samsonite gir en 10 års verdensgaranti, noe som må kalles en rekord i bransjen. Kofferten er laget i et patentert materiale som kalles Curv, som består av flere lag med vevet polypropylen. Dette materialet er lett, fleksibelt og støtsikkert. Det tåler også veldig lave temperaturer, noe som passer i vårt nordiske klima og i kalde bagasjerom. Innholdet i kofferten er best i test. Den har to mellomvegger, flere innerlommer og stoff som ligger tett inntil veggene. Kofferten er utrustet med 6 cm store dobbelthjul som ruller godt framover, men ved krappe svinger kan det bli litt problematisk. Modellen finnes i flere størrelser – fra kabinstørrelse til størrelser som passer til turer jorden rundt. Dette er en premiumkoffert med tilsvarende premiumpris og en god garanti.
Udvalgte priser:
Specifikationer
Beskrivelse
Ydersiden på Samsonite Aeris er fremstillet af den stenhårde plastictype polypropylen, hvilket beskytter indholdet mod slag. Plasticen gør dog kufferten ret tung, og materialet mangler den smidige fleksibilitet, som resten af de hårde kufferter i testen har. Indretningen er godkendt, og låget lukkes med tre spænder, og en tæt gummiliste beskytter mod fugt. Separat bærehåndtag på oversiden mangler, og hvis man i stedet løfter i teleskophåndtaget, bliver kufferten balanceret forkert og rammer benene. Kufferten har det bedst på baghjulene, da det forreste hjulpar er meget små. Aeris Basic har for nylig fået en søstermodel ved navn Aeris Comfort. Den har en bedre indretning, men er et par hundrede kroner dyrere. Hvis du godt kan lide hårde kufferter, bliver du uden tvivl tilfreds med Samsonite Aeris. Kufferten fås desuden i alle regnbuens farver.
Udvalgte priser:
Epic Explorer Back pack Trolley
Kombineret kabinetaske og rygsæk, der er slidstærk med gode skulderremme og bærehåndtag
Specifikationer
Beskrivelse
Dette er en robust kabinetaske/rygsæk af kraftigt lærred, der tåler hårdhændet behandling. Der er forstærkninger på alle udsatte dele som hjørner og taskens bund, holdbarheden gør dog tasken tung. Skulderremmene har en god polstring og er gemt bag en åbning, der fastgøres under bunden. Åbningen dækker hjulene, men når man har gået med tasken på ryggen et stykke tid, kigger det ene hjul frem og hviler mod jakken. Lynlåsen til hovedrummet løber godt, mens kompressionsremmenes lukninger er meget træge og kræver, at du bruger begge hænder. Bærehåndtaget på oversiden er lækkert og robust, teleskophåndtaget er derimod lidt vakkelvornt, men har en god længde. På trods af enkelte missere kan vi godt lide denne taske, og vi anbefaler den til forretningsrejsende eller weekendrejsende, der søger en pålidelig taske til computeren, der samtidig har plads til skiftetøj til et par dage.
Udvalgte priser:
Samsonite X'ion³ Travel
Kuffert med rekordmange opbevaringslommer til alle behov, meget støjsvage hjul
Specifikationer
Beskrivelse
Dette er en kabinetaske, der sætter rekord for opbevaringslommer. Tre på indersiden, to på ydersiden, desuden medfølger et laptopetui, skopose, vaskepose og gennemsigtig necessaire. Den forreste yderlommer har plads til en bærbar computer, mens baglommen er beregnet til flybilletter og dokumenter. Teleskophåndtaget er godt, men løftehåndtaget er lidt svært at få fat i. Hjulene er støjsvage og ruller meget let ligeud, men vil ikke rigtig følge med i hurtige sving. Kabinetasken er tung sammenlignet med letvægteren Samsonite B-Lite. Selv prisen er ret så tung for tegnebogen. Samsonite kan gøre det betydeligt bedre.
Udvalgte priser:
Køberåd angående kufferter
I vores test af kufferter har vi taget hensyn til flere vigtige egenskaber. Disse er anført nedenfor med en forklaring af, hvordan og hvorfor de er vigtige.
Vægt og størrelse
Værdien af lav vægt på kufferten kan ikke undervurderes, da overvægt på flyet nutildags er meget dyrt. For eksempel koster hvert kilo overvægt hele 20 euro hos Ryanair, samtidig med at den maksimale vægt på kabinebagage er 10 kilo. Hvis kabinetasken overskrider denne vægt, skal den checkes ind i flyets lastrum til en pris af 40 euro. En moderne kabinetaske med en vægt på ca. to kilo (som Samsonite B-Lite Fresh) har plads til næsten dobbelt så meget tøj som en kabinetaske af en ældre, tungere model. Lavprisselskaberne går forrest inden for vægtreduktion, men også selskaber som KLM, SAS og Lufthansa har reduceret vægtgrænserne for indchecket bagage drastisk.
Størrelsen på tasken bestemmes af, om den skal anvendes som kabinebagage eller ej. Standardmålene i EU for højde × bredde × dybde på kabinetasker er 56 cm × 45 cm × 25 cm. Mange flyselskaber har imidlertid indført yderligere begrænsninger som f.eks. SAS med 55 cm × 40 cm × 23 cm og Ryanair med 55 cm × 40 cm × 20 cm.
Det er ikke godt at rejse med en taske, der er alt for stor. Dels vejer kufferten mere, men den bliver også vanskeligere at pakke, hvis man ikke fylder den helt. Indholdet i en halvfyldt taske vælter rundt, og tasken bliver samtidig mere følsom over for slag, da indholdet i en fyldt taske også virker som støddæmper.
Tasker med plads til ca. 30 liter plejer at være nok til en rejse på nogle få dage. Hvis man er af sted i en uge, bør man anvende en taske med plads til 45 til 75 liter. Hvis man planlægget at være af sted i mere end en uge, bør man anvende en taske med plads til mindst 75 liter.
Hjul
Det bliver mere og mere almindeligt med fire hjul på kufferter. De ekstra hjulpar giver betydeligt bedre kontrol og manøvrering end to hjul. Dette kan især mærkes i smalle passager, i køer eller i lufthavnsterminaler med mange folk i bevægelse.
Store hjul ruller bedre end små hjul på ujævnt underlag. Kufferter med fire hjul har oftest mindre hjul end kufferter med to hjul, hvorfor de ruller dårligere på vinterunderlag og grusveje. Hjulenes størrelse betyder altså meget for rulleevnen, men kvalitetskomponenter i kuglelejer, hjul og hjulhus har endnu større betydning.
Der findes to forskellige typer af hjul på kufferter. Dels enkelthjul (som på EPIC GTO Hexacore og Samsonite B-Lite Fresh i denne test) og de dyrere dobbelthjul (som på Titan Xenon og Rimowa Salsa i denne test). Dobbelthjulene har den fordel, at grus ikke kan sættes sig fast inde i hjulhuset. Hvis man køber en kuffert med enkelthjul, bør man sørge for, at der er mellemrum mellem hjulhuset og hjulet, så grus nemt kan falde ud.
Handtag
Teleskophåndtaget skal være stabilt og ergonomisk. Mange lavpristasker har ranglede teleskophåndtag, hvilket gør dem vanskelige at håndtere. Teleskophåndtaget skal også være så langt, at man ikke kommer til at sparke til kufferten med hælene, når man trækker den efter sig. Længden på teleskophåndtag skal derfor være ca. 105 cm målt fra gulvet.
Det er vigtigt, at bærehåndtaget på toppen af kufferten er placeret, så den balanceres helt lodret, når man løfter den. Hvis håndtaget er placeret forkert, hænger kufferten skævt og slår mod benene, når man løfter den på trapper. Større kufferter har også bærehåndtag på siden, hvilket gør dem lettere at håndtere for personer, der ikke er så høje. Her er det også vigtigt, at håndtaget giver kufferten god balance ved løft.
TSA-lås
Toldvæsnet har ret til at åbne kufferter med vold. De fleste kvalitetskufferter har i dag en TSA-lås. Toldvæsnet har en hovednøgle til disse låse, så de kan åbne kufferten uden at ødelægge den.
TSA-låse er altid kombinationslåse og er for det meste indbyggede i kufferten. De kan også medfølge som hængelås på visse kufferter med lynlås.
Indretningen
En god indretning gør det let at pakke kufferten. Det er derfor vigtigt, at der er mellemvæg, lommer og pakkeremme. Indretningen forhindrer også, at tøj og andre genstande vælter rundt i kufferten og beskytter på den måde både kufferten og indholdet.
Der er ofte stor kvalitetsforskel på indretningen i kufferter i forskellige prisklasser. Indretningen i dyrere kufferter har oftest flere finesser, for eksempel aftagelig sektionsinddeler, bøjle til skjorter og bluser, vaskeposer eller laptopetui. Nogle lavpriskufferter har ingen mellemvæg eller pakkeremme, hvilket gør det vanskeligere at pakke dem.
Garanti
Fra vinduerne på flyet kan man ofte se, hvordan kufferterne bliver kastet rundt af personalet, når de skal pakkes i lastrummet. Netop derfor er det vigtigt, at kufferten er af høj kvalitet og kan holde til hårdhændet behandling. Selv den mest holdbare kuffert kan dog falde af en bagagevogn og lige ned på asfalten. Så er det vigtigt med en god garanti.
Den bedste garanti netop nu har Samsonite. De har 10 års global fabriksgaranti på flere modeller, hvilket indebærer, at du kan aflevere kufferten på et hvilket som helst serviceværksted.
Specifikationer
Beskrivelse
Den luksuriøse Rimowa Salsa er en lettere version af den klassiske pilotfavorit Rimowa Topas fra 1950'erne. Aluminiummet i klassikeren er dog udskiftet med slidstærkt og ultralet polykarbonatplastic. Det stabile teleskophåndtag og de store dobbelthjul gør kufferten til den bedst håndterbare i testen. Bagagespændebåndene er innovative, men vi havde gerne set nogle indvendige lommer. Den foldbare krog på kuffertens yderside til ekstra bagage er enkel, men en smule genial. Rimowa har et globalt servicenetværk og egen reparationsservice på luksushoteller over hele verden. Det er praktisk, hvis kufferten går i stykker. Modellen er hurtigt blevet en favorit i erhvervslivet. Indtil nu har vi set tre adm. direktører fra børsnoterede selskaber på Arlanda og Gardermoen med Rimowa Salsa eller Rimowa Salsa Air. Kufferten har en høj pris, men leverer kvalitet.
Relaterede produkter

Bluegaz Z-1
Gennemtænkt og flot designet gasgrill, der giver et udmærket grillresultat

AL-KO SnowLine 700
Prisbillig sneslynge, der giver meget for pengene, driftssikker med høj kapacitet

Electrolux EEWA7500
Brugervenlig elkedel med gode lys- og lydindikatorer, der kommer hurtigt i kog

Husqvarna Automower 315
Smart, brugervenlig robotplæneklipper, der kan klare hårdt terræn