Når du klikker 'Accepter', giver du samtykke til brugen af cookies. Nogle cookies bruges til statistik og til at forbedre brugeroplevelsen på sitet, mens andre cookies sættes af tredjepartstjenester til f.eks. målrettet annoncering.

Cookiepolitik

E-handelsindeks

PriceRunner E-handelsindeks

PriceRunner har i samarbejde med Kantar|Sifo skabt E-handelsindekset. Indekset er baseret på data fra en kort kvartalsvis online undersøgelse foretaget af Kantar|Sifo blandt butikkerne på www.pricerunner.dk.

Undersøgelsen har til formål at følge udviklingen i dansk e-handel gennem et indeks, der samlet består af tre elementer:

  • Tendensen: Hvordan bedømmes udviklingen i onlinesalget i seneste kvartal i forhold til forrige kvartal
  • Øjebliksbillede: Hvordan oplever onlinebutikkerne e-handelen i dag
  • Fremtidig tendens: En vurdering af, hvordan onlinesalget vil udvikle sig i løbet af de næste 12 måneder

E-handelsindekset offentliggøres hvert kvartal.

PriceRunner E-Handelsindeks Q2 2020

Indekst er steget kraftigt i forhold til Q1 2020. Stigningen er på 6,2 point og doumenterer et meget stærkt E-handelsmarked, der er kommet godt igennem Corona krisen. E-handelsbranchen har på trods - eller nærmest på grund af Corona krisen haft et stærkt andet kvartal i 2020.

Sådan har E-Handelseindekset udviklet sig

E-Handelsindekst er steget efter det fald, der kom i første kvartal af 2020. Der faldt indekset fra et rekordhøjt niveau i 4. kvartal 2019. Vi har fortsat et meget stærkt E-handelsmarked i Danmark, der ser ud til at have vundet meget på Corona krisen. E-handelsindekset er i 2. kvartal på det højeste niveau siden indekset blev målt første gang.

Sådan er udviklingen i salget lige nu

Butikkerne melder om en meget positiv udvikling i salget lige nu. 40% af butikkerne svarer, at salget er meget bedre nu end det var i samme kvartal sidste år. I forrige kvartal svarede 28% at salget var bedre end samme kvartal sidste år.

80% svarer også i den nye undersøgelse blandt e-handelsbutikkerne, at deres salg lige nu er godt, og det er en markant stigning i forhold til seneste kvartal.

Sådan har salget udviklet sig i forhold til forrige kvartal

Salget har været rigtig godt i 2. kvartal af 2020. 33% af online butikkerne rapporterer om at deres salg har været meget bedre end det var i forrige kvartal. Det er næsten en fordobling af butikker, der oplever denne positive udvikling.

Sådan har salget udviklet sig i forhold til samme kvartal forrige år

Salget i 2. kvartal 2020 har udviklet sig stærkt - 40% giver udtryk for at salget har været meget bedre end samme kvartal i 2019. I sidste kvartal var dette tal kun 28%.

Sådan har troen på fremtiden udviklet sig

PriceRunners E-handelsindeks viser at troen på fremtiden er endnu stærkere end hidtidigt målt. Troen på fremtiden er stærk på trods af den usikkerhed, der hersker om hvordan økonomien vil udvikle sig i de kommende måneder. 3 ud 4 butikker tror på at deres salg vil udvikle sig godt eller meget godt.

Læs pressemeddelelser om E-Handelsindekset

Pressemeddelelser

Alt om PriceRunners E-Handels indeks

E-Handels indekset er et indeks, der beskriver hvordan E-handelsmarkedet er i Danmark set med online butikkernes øjne. Et indeks over 60 viser et stærkt e-handels marked.

PriceRunner har i samarbejde med analyseinstituttet Kantar|Sifo skabt E-handels indekset. Indekset er baseret på data fra en kort kvartalsvis online undersøgelse foretaget af Kantar|Sifo blandt butikker på www.pricerunner. dk.

Undersøgelsen har til formål at følge udviklingen i dansk e-handel gennem et indeks, der samlet består af tre elementer:

  • Tendensen: Hvordan bedømmes udviklingen i onlinesalget i seneste kvartal i forhold til forrige kvartal
  • Øjebliksbillede: Hvordan oplever onlinebutikkerne e-handelen i dag
  • Fremtidig tendens: En vurdering af, hvordan onlinesalget vil udvikle sig i løbet af de næste 12 måneder

E-Handelsindekset offentliggøres hvert kvartal.