Vi gemmer data om din brug af sitet i cookies. Ved fortsat brug accepterer du dette

Cookiepolitik

PriceRunner E-handelsindex

PriceRunner har i samarbejde med Kantar|Sifo skabt E-handels indexet. Indexet er baseret på data fra en kort kvartalsvis online undersøgelse foretaget af Kantar|Sifo blandt butikker på www.pricerunner.dk.

Undersøgelsen har til formål at følge udviklingen i dansk e-handel gennem et index, der samlet består af tre elementer:

  • Tendensen: Hvordan bedømmes udviklingen i onlinesalget i seneste kvartal i forhold til forrige kvartal
  • Øjebliksbillede: Hvordan oplever onlinebutikkerne e-handelen i dag
  • Fremtidig tendens: En vurdering af, hvordan onlinesalget vil udvikle sig i løbet af de næste 12 måneder

E-handelsindexet offentliggøres hvert kvartal.

PriceRunner E-Handelsindex Q4 2019

Indexet er steget markant siden Q3 og viser et E-handelsmarked i klar bedring. Det er et godt Black Friday udsalg og julehandlen, der fik indexet til at stige igen.

Sådan har E-Handelseindexet udviklet sig

E-Handelsindexet er efter fald tre kvartaler i træk tilbage på et højt niveau. Vi har fortsat et stærkt E-handelsmarked i Danmark, der ser ud til at være kommet op i et højere gear.

Sådan er udviklingen i salget lige nu

Butikkerne melder om en positiv udvikling i salget lige nu, og det giver en god start på 2020.

Sådan har salget udviklet sig i forhold til forrige kvartal

Salget har været rigtig godt i 4. kvartal af 2019, og der er ingen tvivl om at onlinebutikkerne kom tilbage på sporet og afslutter året godt. 2 ud af tre butikker kan berette om at kvartalet enten var godt eller meget godt i forhold til forrige kvartal

Sådan har salget udviklet sig i forhold til samme kvartal forrige år

Salget i 4. kvartal har udviklet sig meget godt - over 50% giver udtryk for at salget har været bedre eller meget bedre end samme kvartal i 2018.

Sådan har troen på fremtiden udviklet sig

PriceRunners E-handelsindex viser at optimismen i forhold til fremtiden fortsat er høj blandt de danske online butikker. Størst er optimismen hos de største butikker, men generelt er forventningen blandt alle butikker at de kommende 12 måneder bliver gode og salget vil udvikle sig positivt. Knapt 70 % af butikker giver udtryk for at salget vil udvikle sig godt eller meget godt.

Læs pressemeddelelser om E-Handelsindexet

Pressemeddelelser

Alt om PriceRunners E-Handels index

E-Handels indexet er et index, der beskriver hvordan E-handelsmarkedet er i Danmark set med online butikkernes øjne. Et index over 60 viser et stærkt e-handels marked.

PriceRunner har i samarbejde med analyseinstituttet Kantar|Sifo skabt E-handels indexet. Indexet er baseret på data fra en kort kvartalsvis online undersøgelse foretaget af Kantar|Sifo blandt butikker på www.pricerunner. dk.

Undersøgelsen har til formål at følge udviklingen i dansk e-handel gennem et indexs, der samlet består af tre elementer:

  • Tendensen: Hvordan bedømmes udviklingen i onlinesalget i seneste kvartal i forhold til forrige kvartal
  • Øjebliksbillede: Hvordan oplever onlinebutikkerne e-handelen i dag
  • Fremtidig tendens: En vurdering af, hvordan onlinesalget vil udvikle sig i løbet af de næste 12 måneder

E-Handelsindexet offentliggøres hvert kvartal.