Vi bruger cookies på PriceRunner

Vi bruger cookies for at tilpasse indhold og annoncer til dig og for at analysere vores trafik. Vi deler oplysninger om din brug af tjenesten med vores partnere inden for sociale medier, annonceringspartnere og analysepartnere. Vores partnere kan kombinere disse data med oplysninger, som du har delt med dem.

Cookiepolitik·

Fra forskning til praksis

100+ produkter

Sorter efter popularitet
Narrativ teori i pædagogers praksis

Narrativ teori i pædagogers praksis

Forskellige former for narrativ teori og tænkning har i mange år optrådt indenfor en række discipliner og fagområder såsom litteraturvidenskab, sociologi, antropologi, lingvistik samt almen-, kultur- og organisationspsykologi. Den omfattende mængde af litteratur på det narrative område vidner om et vidt omfavnende felt, hvor forskellige former for narrativ teori har indgået i og bidraget til forskning og praksis i utallige faglige sammenhænge. Ved hjælp af narrative begreber er vi i stand til at beskrive grundlæggende erkendelsesprocesser hos mennesker og i forlængelse heraf udarbejde strategier, tilgange og metoder til at understøtte nye og anderledes læreprocesser hos andre. Dette forandringsperspektiv er efterhånden velkendt indenfor f.eks. erhvervspsykologien og i terapisammenhæng, men har efter min opfattelse længe været underbelyst og derfor kun lidt udnyttet i pædagogikken. Nærværende antologi er et forsøg på at råde bod på denne underprioritering. Bogen har pædagogers praksis som omdrejningspunkt, hvor der sættes fokus på en række forskellige praksisområder indenfor både almen- og specialområdet. Bogens ambition er at gøre viden om det narrative tilgængelig for pædagoger og pædagogstuderende, hvor de forskellige kapitler belyser på hver deres måde, hvordan narrativ tænkning kan bidrage til udvikling af pædagogfaglighed og til opgaveløsning i praksis. Bogen er bygget op i flere sektioner, hvor de enkelte bidrag samles tematisk ud fra forskellige fællesnævnere. I kapitel 1 præsenterer jeg en narrativ tilgang, hvor et individorienteret og mere psykologisk perspektiv skildres. I det efterfølgende kapitel beskriver jeg en kontekstorienteret tilgang til praksis. Til sammen udgør de to kapitler et forsøg på at skabe en helhedstænkning, hvor de to niveauer forudsætter og komplementerer hinanden. Det har været bogens ambition, at denne helhedstænkning skulle være bogens udgangspunkt, som en grundforståelse, der afspejles på forskellig vis i de enkelte bidrag. Såle...
298 kr.inkl. fragt
248 kr.
hverdag.dk Logo
Narrativ teori i pædagogers praksis

Narrativ teori i pædagogers praksis

Forskellige former for narrativ teori og tænkning har i mange år optrådt indenfor en række discipliner og fagområder såsom litteraturvidenskab, sociologi, antropologi, lingvistik samt almen-, kultur- og organisationspsykologi. Den omfattende mængde af litteratur på det narrative område vidner om et vidt omfavnende felt, hvor forskellige former for narrativ teori har indgået i og bidraget til forskning og praksis i utallige faglige sammenhænge. Ved hjælp af narrative begreber er vi i stand til at beskrive grundlæggende erkendelsesprocesser hos mennesker og i forlængelse heraf udarbejde strategier, tilgange og metoder til at understøtte nye og anderledes læreprocesser hos andre. Dette forandringsperspektiv er efterhånden velkendt indenfor f.eks. erhvervspsykologien og i terapisammenhæng, men har efter min opfattelse længe været underbelyst og derfor kun lidt udnyttet i pædagogikken. Nærværende antologi er et forsøg på at råde bod på denne underprioritering. Bogen har pædagogers praksis som omdrejningspunkt, hvor der sættes fokus på en række forskellige praksisområder indenfor både almen- og specialområdet. Bogens ambition er at gøre viden om det narrative tilgængelig for pædagoger og pædagogstuderende, hvor de forskellige kapitler belyser på hver deres måde, hvordan narrativ tænkning kan bidrage til udvikling af pædagogfaglighed og til opgaveløsning i praksis. Bogen er bygget op i flere sektioner, hvor de enkelte bidrag samles tematisk ud fra forskellige fællesnævnere. I kapitel 1 præsenterer jeg en narrativ tilgang, hvor et individorienteret og mere psykologisk perspektiv skildres. I det efterfølgende kapitel beskriver jeg en kontekstorienteret tilgang til praksis. Til sammen udgør de to kapitler et forsøg på at skabe en helhedstænkning, hvor de to niveauer forudsætter og komplementerer hinanden. Det har været bogens ambition, at denne helhedstænkning skulle være bogens udgangspunkt, som en grundforståelse, der afspejles på forskellig vis i de enkelte bidrag. Såle...
290 kr.inkl. fragt
260 kr.
Saxo DK Logo
Narrativ teori i pædagogers praksis

Narrativ teori i pædagogers praksis

Forskellige former for narrativ teori og tænkning har i mange år optrådt indenfor en række discipliner og fagområder såsom litteraturvidenskab, sociologi, antropologi, lingvistik samt almen-, kultur- og organisationspsykologi. Den omfattende mængde af litteratur på det narrative område vidner om et vidt omfavnende felt, hvor forskellige former for narrativ teori har indgået i og bidraget til forskning og praksis i utallige faglige sammenhænge. Ved hjælp af narrative begreber er vi i stand til at beskrive grundlæggende erkendelsesprocesser hos mennesker og i forlængelse heraf udarbejde strategier, tilgange og metoder til at understøtte nye og anderledes læreprocesser hos andre. Dette forandringsperspektiv er efterhånden velkendt indenfor f.eks. erhvervspsykologien og i terapisammenhæng, men har efter min opfattelse længe været underbelyst og derfor kun lidt udnyttet i pædagogikken. Nærværende antologi er et forsøg på at råde bod på denne underprioritering. Bogen har pædagogers praksis som omdrejningspunkt, hvor der sættes fokus på en række forskellige praksisområder indenfor både almen- og specialområdet. Bogens ambition er at gøre viden om det narrative tilgængelig for pædagoger og pædagogstuderende, hvor de forskellige kapitler belyser på hver deres måde, hvordan narrativ tænkning kan bidrage til udvikling af pædagogfaglighed og til opgaveløsning i praksis. Bogen er bygget op i flere sektioner, hvor de enkelte bidrag samles tematisk ud fra forskellige fællesnævnere. I kapitel 1 præsenterer jeg en narrativ tilgang, hvor et individorienteret og mere psykologisk perspektiv skildres. I det efterfølgende kapitel beskriver jeg en kontekstorienteret tilgang til praksis. Til sammen udgør de to kapitler et forsøg på at skabe en helhedstænkning, hvor de to niveauer forudsætter og komplementerer hinanden. Det har været bogens ambition, at denne helhedstænkning skulle være bogens udgangspunkt, som en grundforståelse, der afspejles på forskellig vis i de enkelte bidrag. Såle...
279 kr.inkl. fragt
249 kr.
Buuks Logo
Brugerinvolvering i evaluering og forskning

Brugerinvolvering i evaluering og forskning

Denne bog er en komplet indføring i, hvordan man metodisk kan gennemføre brugerinvolverende forskning og evaluering. Som noget unikt gives der et videnskabsteoretisk overblik over forskningstilgangen. En af vejene til forandring i den offentlige sektor er, at brugere får mulighed for at kommunikere deres perspektiv. Interessen for at inddrage brugere som medforskere i evaluerings- og forskningsprocesser er derfor voksende. Del 1 ser på sammenhængen mellem evaluering, forskning og praksis samt formålet med medforskning og forskellige typer af medforskning. Del 2 er metodisk og beskriver de overvejelser, som man må gøre i forbindelse med design af studier, der involverer brugere i forsknings- og evalueringsprocesser. Der opstilles bl.a. 10 relevante temaer for samarbejdet mellem forskere og medforskere. Del 3 sætter forskning og evaluering, der involverer brugere, ind i en videnskabsteoretisk sammenhæng. Afslutningsvis beskrives nogle af de dilemmaer, der er i forbindelse med involvering af brugere som medforskere. Bogen henvender sig til professioner, der har med brugere at gøre inden for det sundhedsmæssige, sociale og pædagogiske felt, og til forsknings- og projektansvarlige i velfærdsinstitutioner, der arbejder med dialog- og handlingsorienteret udvikling og forandring af den offentlige sektor. Bogen er også særdeles relevant for studerende på University Colleges og universiteter, der arbejder med brugerperspektiver og medforskning i deres uddannelse. Hanne Kathrine Krogstrup er cand.scient.adm., ph.d. og professor i evaluering og organisationsudvikling ved Aalborg Universitet, Institut for Kultur og Læring.
239 kr.inkl. fragt
189 kr.
hverdag.dk Logo
Brugerinvolvering i evaluering og forskning

Brugerinvolvering i evaluering og forskning

Denne bog er en komplet indføring i, hvordan man metodisk kan gennemføre brugerinvolverende forskning og evaluering. Som noget unikt gives der et videnskabsteoretisk overblik over forskningstilgangen.En af vejene til forandring i den offentlige sektor er, at brugere får mulighed for at kommunikere deres perspektiv. Interessen for at inddrage brugere som medforskere i evaluerings- og forskningsprocesser er derfor voksende.Del 1 ser på sammenhængen mellem evaluering, forskning og praksis samt formålet med medforskning og forskellige typer af medforskning.Del 2 er metodisk og beskriver de overvejelser, som man må gøre i forbindelse med design af studier, der involverer brugere i forsknings- og evalueringsprocesser. Der opstilles bl.a. 10 relevante temaer for samarbejdet mellem forskere og medforskere. Del 3 sætter forskning og evaluering, der involverer brugere, ind i en videnskabsteoretisk sammenhæng. Afslutningsvis beskrives nogle af de dilemmaer, der er i forbindelse med involvering af brugere som medforskere.Bogen henvender sig til professioner, der har med brugere at gøre inden for det sundhedsmæssige, sociale og pædagogiske felt, og til forsknings- og projektansvarlige i velfærdsinstitutioner, der arbejder med dialog- og handlingsorienteret udvikling og forandring af den offentlige sektor. Bogen er også særdeles relevant for studerende på University Colleges og universiteter, der arbejder med brugerperspektiver og medforskning i deres uddannelse. Hanne Kathrine Krogstrup er cand.scient.adm., ph.d. og professor i evaluering og organisationsudvikling ved Aalborg Universitet, Institut for Kultur og Læring.
230 kr.inkl. fragt
200 kr.
Saxo DK Logo
Brugerinvolvering i evaluering og forskning

Brugerinvolvering i evaluering og forskning

Denne bog er en komplet indføring i, hvordan man metodisk kan gennemføre brugerinvolverende forskning og evaluering. Som noget unikt gives der et videnskabsteoretisk overblik over forskningstilgangen. En af vejene til forandring i den offentlige sektor er, at brugere får mulighed for at kommunikere deres perspektiv. Interessen for at inddrage brugere som medforskere i evaluerings- og forskningsprocesser er derfor voksende. Del 1 ser på sammenhængen mellem evaluering, forskning og praksis samt formålet med medforskning og forskellige typer af medforskning. Del 2 er metodisk og beskriver de overvejelser, som man må gøre i forbindelse med design af studier, der involverer brugere i forsknings- og evalueringsprocesser. Der opstilles bl.a. 10 relevante temaer for samarbejdet mellem forskere og medforskere. Del 3 sætter forskning og evaluering, der involverer brugere, ind i en videnskabsteoretisk sammenhæng. Afslutningsvis beskrives nogle af de dilemmaer, der er i forbindelse med involvering af brugere som medforskere. Bogen henvender sig til professioner, der har med brugere at gøre inden for det sundhedsmæssige, sociale og pædagogiske felt, og til forsknings- og projektansvarlige i velfærdsinstitutioner, der arbejder med dialog- og handlingsorienteret udvikling og forandring af den offentlige sektor. Bogen er også særdeles relevant for studerende på University Colleges og universiteter, der arbejder med brugerperspektiver og medforskning i deres uddannelse. Hanne Kathrine Krogstrup er cand.scient.adm., ph.d. og professor i evaluering og organisationsudvikling ved Aalborg Universitet, Institut for Kultur og Læring.
251 kr.inkl. fragt
221 kr.
Buuks Logo
Brugerinvolvering I Evaluering Og Forskning - Hanne Kathrine Krogstrup

Brugerinvolvering I Evaluering Og Forskning - Hanne Kathrine Krogstrup

Denne bog er en komplet indf�ring i, hvordan man metodisk kan gennemf�re brugerinvolverende�forskning og evaluering. Som noget unikt gives der et videnskabsteoretisk overblik over forskningstilgangen. En af vejene til forandring i den offentlige sektor er, at brugere f�r mulighed for at kommunikere deres perspektiv. Interessen for�at inddrage brugere som medforskere i evaluerings- og forskningsprocesser er derfor voksende. Del 1 ser p� sammenh�ngen mellem evaluering, forskning og praksis samt form�let med medforskning og forskellige typer af medforskning. Del 2 er metodisk og beskriver de overvejelser, som man m� g�re i forbindelse med design�af studier, der involverer brugere i forsknings- og evalueringsprocesser. Der opstilles bl.a. 10 relevante temaer for samarbejdet mellem forskere og medforskere. � Del 3 s�tter forskning og evaluering, der involverer brugere, ind i en videnskabsteoretisk sammenh�ng. Afslutningsvis beskrives nogle af de dilemmaer, der er i forbindelse med involvering af brugere som medforskere. Bogen henvender sig til professioner, der har med brugere at g�re inden for det sundhedsm�ssige, sociale og p�dagogiske felt, og til forsknings- og projektansvarlige i velf�rdsinstitutioner, der arbejder med dialog- og handlingsorienteret udvikling og forandring af den offentlige sektor. Bogen er ogs� s�rdeles relevant for studerende p� University Colleges og universiteter, der arbejder med brugerperspektiver og medforskning i deres uddannelse. � Hanne Kathrine Krogstrup er cand.scient.adm., ph.d. og professor i evaluering og organisationsudvikling ved Aalborg Universitet, Institut for Kultur og L�ring. �
231 kr.inkl. fragt
192 kr.
iMusic Logo
Brugerinvolvering I Evaluering Og Forskning - Hanne Kathrine Krogstrup - 9788741273518

Brugerinvolvering I Evaluering Og Forskning - Hanne Kathrine Krogstrup - 9788741273518

Denne bog er en komplet indføring i, hvordan man metodisk kan gennemføre brugerinvolverende forskning og evaluering. Som noget unikt gives der et videnskabsteoretisk overblik over forskningstilgangen. En af vejene til forandring i den offentlige sektor er, at brugere får mulighed for at kommunikere deres perspektiv. Interessen for at inddrage brugere som medforskere i evaluerings- og forskningsprocesser er derfor voksende. Del 1 ser på sammenhængen mellem evaluering, forskning og praksis samt formålet med medforskning og forskellige typer af medforskning. Del 2 er metodisk og beskriver de overvejelser, som man må gøre i forbindelse med design af studier, der involverer brugere i forsknings- og evalueringsprocesser. Der opstilles bl.a. 10 relevante temaer for samarbejdet mellem forskere og medforskere. Del 3 sætter forskning og evaluering, der involverer brugere, ind i en videnskabsteoretisk sammenhæng. Afslutningsvis beskrives nogle af de dilemmaer, der er i forbindelse med involvering af brugere som medforskere. Bogen henvender sig til professioner, der har med brugere at gøre inden for det sundhedsmæssige, sociale og pædagogiske felt, og til forsknings- og projektansvarlige i velfærdsinstitutioner, der arbejder med dialog- og handlingsorienteret udvikling og forandring af den offentlige sektor. Bogen er også særdeles relevant for studerende på University Colleges og universiteter, der arbejder med brugerperspektiver og medforskning i deres uddannelse. Hanne Kathrine Krogstrup er cand.scient.adm., ph.d. og professor i evaluering og organisationsudvikling ved Aalborg Universitet, Institut for Kultur og Læring.
239 kr.inkl. fragt
220 kr.
Bog & idé Logo
Paideia nummer 19 (maj 2020) Tema: Forskning, praksis, politik

Paideia nummer 19 (maj 2020) Tema: Forskning, praksis, politik

I dette nummer af Paideia kan du læse følgende artikler: - Pedagogisk forsking og pedagogisk praksis i Noreg - Dokumentation på dagtilbudsområdet ? af hvad og for hvem? - Daginstitutionernes arbejde med at skabe forbedringer - Kommentar: Forskningsbasert kunnskap og data i utdanningssektoren Tidsskriftet Paideia har en praksisrettet profil, men holder samtidig et højt akademisk niveau. Tidsskriftet indeholder fagfællebedømte artikler, som omhandler aktuelle temaer fra praksisfeltet, interviews, debatter samt boganmeldelser. Målgruppen er lærere, skoleledere, pædagoger og ledere i børnehaver, pædagogiske konsulenter, studerende, undervisere og forskere. Udgives af Senter for praksisrettet utdanningsforskning (SEPU) (Høgskolen i Innlandet), Institut for Kultur og Læring (Aalborg Universitet), RCIW ? Research and Capability in Inclusion and Wellfare (Högskolan i Borås) samt Dafolo Forlag Læs mere Kunder fra Norge og Sverige Vi gør opmærksom på, at kunder fra Norge og Sverige kan bestille Paideia ved at sende en mail til forlag@dafolo.dk

Fragt ukendt

225 kr.

Dafolo

Abonner på vores nyhedsbrev

Få aktuelle tilbud og relevante tips hver uge. I nyhedsbrevet kan du læse mere om Black Friday, produkter, guides og tests - alt det, der er vigtigt for dig, når du skal købe noget nyt.

Ja tak, jeg vil gerne modtage nyheder og tilbud inden for PriceRunners produktsortiment samt konkurrencer og tips via e-mail.

Jeg kan til enhver tid trække mit samtykke tilbage. Læs mere i vores Privatlivspolitik.