Vi anvender cookies for at tilbyde dig en bedre oplevelse, indsamle statistik og vise relevante annoncer. Ved at anvende vores tjeneste accepterer du dette. Læs mere i vores cookiepolitik.

Bæredygtighed og retningslinjer

Tiltag for en bæredygtig samfundsudvikling

PriceRunners mission er at hjælpe forbrugere med at finde bedre produkter og bedre tilbud. Det betyder, at vi hjælper forbrugere med at spare penge, men også at finde mere kvalitative produkter, som holder længere. PriceRunner bidrager til en bæredygtig samfundsudvikling blandt andet gennem følgende:

  • Vi hjælper millioner af forbrugere med at sammenligne priser på 1.324.000 produkter. Sådan kan forbrugere spare milliarder. Det bidrager til prispres og reducerer koncentrationen af profit hos et lille antal store virksomheder. I stedet fordeles dette overskud til millioner af forbrugere, hvilket giver øget velstand.
  • Vi har som mål at have miljøfiltre i samtlige produktkategorier. Derigennem hjælper vi forbrugere med at reducere deres klimapåvirkning gennem deres forbrug.
  • Vi gennemfører professionelle langtidstest af produkter. Derigennem identificerer vi de mest holdbare produkter. Det fremhæver seriøse virksomheder og produkter af høj kvalitet, hvilket reducerer klimapåvirkningen.
  • Vi har en adfærdskodeks, som sætter en høj standard vedrørende interessekonflikter, lighed, overholdelse af regler og respektfuld kommunikation. Derigennem bidrager vi til en demokratisk samfundsstruktur.
  • Vi modarbejder aktivt ikke-objektive forskelle i løn, kompensation og karrieremuligheder mellem kvinder og mænd. Derigennem bidrager vi til større lighed i samfundet.
  • Vores administrerende direktør engagerer sig i mange vigtige spørgsmål vedrørende e-handel og deltager i samfundsdebatten om handel på nettet. Derigennem bidrager vi til en åben samtale om problemer omkring e-handel og hvordan e-handel kan blive mere sikker og bedre.

Adfærdskodeks

PriceRunner har en adfærdskodeks, som samtlige medarbejdere og bestyrelsesmedlemmer er forpligtet til at følge. Adfærdskodekset vedrører, hvordan vi på PriceRunner gerne ser, at vores medarbejdere og bestyrelsesmedlemmer møder kolleger, kunder, brugere, leverandører, myndigheder, andre interne og eksterne parter og samfundet som helhed. Adfærdskodekset gælder alle virksomheder i PriceRunner-koncernen og omhandler blandt andet retningslinjer for:

  • Arbejdspladsen
  • Kommunikation og samarbejde
  • Overholdelse af love og regler
  • Lighed
  • Ledelse og uddelegering
  • Miljø
  • Relationer med kunder, leverandører og andre eksterne parter
  • Relationer med andre kolleger
  • Fortrolighed
  • Interessekonflikter
  • Personalegoder
  • Brug af alkohol og stoffer

Whistleblower-ordning

PriceRunner har en whistleblower-ordning, som samtlige medarbejdere og bestyrelsesmedlemmer er forpligtet til at følge. Vores whistleblower-ordning vedrører, hvordan medarbejdere og bestyrelsesmedlemmer bør rapportere misforhold og væsentlige afvigelser fra PriceRunners Adfærdskodeks, love og regler. Al rapportering kan ske via et eksternt ansat selskab for at sikre en objektiv og anonym håndtering af hver sag samt muligheden for at være anonym. Whistleblower-ordningen omfatter alle virksomheder i PriceRunner-koncernen og omhandler blandt andet retningslinjer for:

  • Hvordan man rapporterer
  • Hvad der bør rapporteres
  • Mulighed for at være anonym
  • Beskyttelse mod repressalier
  • Procedure for håndtering af rapporter