Når du klikker 'Accepter', giver du samtykke til brugen af cookies. Nogle cookies bruges til statistik og til at forbedre brugeroplevelsen på sitet, mens andre cookies sættes af tredjepartstjenester til f.eks. målrettet annoncering.

Cookiepolitik

E-handelsindeks

PriceRunner E-handelsindeks er en online-undersøgelse, der foretages hvert kvartal af Kantar Sifo blandt PriceRunners kunder. Formålet med undersøgelsen er at følge udviklingen i dansk e-handel gennem et indeks, der samlet udregnes på basis af følgende tre elementer:

  • Tendens: Hvordan bedømmes udviklingen i onlinesalget i seneste kvartal i forhold til forrige kvartal.
  • Øjebliksbillede af nuværende situation: Hvordan oplever onlinebutikkerne e-handelen i dag.
  • Fremtidig tendens: En vurdering af, hvordan onlinesalget vil udvikle sig i løbet af de næste 12 måneder.

PriceRunner vil i forbindelse med hvert kvartals E-handelsindeks også undersøge onlinebutikkernes holdning til aktuelle eller specifikke emner med relation til onlinehandel i Danmark.

Seneste E-handelsindeks

Q1 2019

Nyt E-handelsindeks: Optimismen daler hos onlinebutikker

Q4 2018

PriceRunner E-handelsindeks: Øget optimisme hos de mindre og mellemstore onlinebutikker

Q3 2018

Nyt E-handelsindeks viser stærkt online handelsmarked i Danmark