Vi anvender cookies for at tilbyde dig en bedre oplevelse, indsamle statistik og vise relevante annoncer. Ved at anvende vores tjeneste accepterer du dette. Læs mere i vores cookiepolitik.

Oktober

Publiceret 31. oktober 2018

PriceRunner bedst i kvalitetstjek af prissammenligningstjenester

PriceRunner er i konkurrence med 8 andre prisportaler i Danmark blevet kvalitetstjekket af Forbrugerrådet Tænk med et klart resultat: PriceRunner er Danmarks bedste prissammenligningstjeneste til at finde produkter og priser.

”Vi er stolte over resultatet. Det er vigtigt for os, at forbrugerne altid kan finde de bedste priser hver gang de søger på produkter på PriceRunner,” siger Martin Andersen, der er direktør for PriceRunner i Danmark.

PriceRunner er i forvejen Danmarks største prissammenligningstjeneste med produkter fra mere end 7000 butikker, som forbrugerne gratis kan sammenligne såvel priser som produkter på.

Forbrugerrådet Tænk har lavet et kvalitetstjek af ni prisportaler ved at søge på seks forskellige topmodeller af produkter inden for hvidevarer og elektronik. Tænks tjek viser, at der er stor forskel på, hvor mange forhandlere prisportalerne søger hos. PriceRunner er suverænt den sammenligningstjeneste herhjemme, der sammenligner priser hos flest butikker.

I tjekket var det kun PriceRunner og Google Shopping, der kunne finde priser på samtlige seks produkter, Tænk ledte efter priser på.

Klarede tjekket bedst

PriceRunner havde alle produkter, og ifølge Tænks kvalitetstjek 16. oktober i år havde PriceRunner den billigste pris på fem ud af seks produkter.

”Den sjette pris var ikke korrekt, og det er vi meget ærgerlige over. Det skyldes en fejl fra den pågældende butik, der havde glemt at opdatere prisen i deres prisfeed, som de sender automatisk til os. Det gav en forkert pris i oversigten, men prisen var rigtig, når forbrugeren klikkede ud til butikken,” siger Martin Andersen.

PriceRunner blev etableret i 1999 og er i dag aktiv i flere lande, hvor Danmark og Sverige er de største.

”PriceRunner bruger hver dag mange ressourcer på at flest mulige butikker er med i vores prissammenligninger. Det er vigtigt for os at kunne tilbyde forbrugerne den bedste sammenligning af såvel pris som produkt. Vi viser altid billigste pris først, og alle priser bliver opdateret op til flere gange i døgnet,” siger Martin Andersen.

Kontaktperson

Martin Andersen, Country Manager

Publiceret 29. oktober 2018

E-handelsindeks Q3 2018: Nyt E-handelsindeks viser stærkt online handelsmarked i Danmark

Onlinehandelen har det godt og står stærkt i Danmark. Butikkerne ser positivt på såvel den øjeblikkelige markedssituation og især på fremtiden. Og det endda på trods af den løbende trussel om netgiganten Amazons indtog på det danske marked.

Det viser det nye E-handelsindeks fra PriceRunner, der beskriver butikkernes oplevelse af e-handlen i Danmark. Indekset er baseret på svar fra danske onlinebutikker på fem spørgsmål, der tilsammen bruges til at udregne E-handelsindekset, der kan være på mellem 0 og 100.

Det dugfriske E-handelsindeks lander på 66,6, og det er udtryk for, at der er et stærkt E-handelsmarked i Danmark. Det tilsvarende tal for vores naboland Sverige er 66,4.

”Det går godt for tiden i de danske onlinebutikker. Optimismen er stor på såvel den korte som den lange bane. Det er især forventningen til salget de kommende 12 måneder, der trækker det danske E-handelsindeks op,” siger Martin Andersen, der er direktør for PriceRunner i Danmark.

72,5 procent af butikkerne ser positivt eller meget positivt på salget i de kommende 12 måneder viser E-handelsindekset.

E-handelsindeks Q3 2018

Det er især de store onlinebutikker, der trækker E-handelsindekset op. Blandt de 200 største onlinebutikker i Danmark er optimismen og troen på fremtiden større end blandt de mindre butikker.

”De store butikker i Danmark er blevet større og har bredt sig mere ud på mange forskellige produktkategorier. Konkurrencen fra udlandet er så hård, at de danske butikker er nødt til at vækste for at klare sig. De små butikker derimod bliver ved med at være små, da det er de store butikker, der tager markedsandele,” siger Martin Andersen.

Om undersøgelsen tredje kvartal 2018

Undersøgelsen blev gennemført online mellem den 27. september og 8. oktober 2018. I alt deltog 191 onlinebutikker. PriceRunner donerede en gave på 50 kr. til Børnecancerfonden for hvert gennemført interview.

Kontaktperson

Martin Andersen, Country Manager